בבאונו לבחון את הצרכים והעקרונות הכרחיים ליצירת סביבה כולית ומשמעותית שתאפשר לתלמיד.ה מימוש יכולות והגשמת חלומות, הקמנו כיתות הטרוגניות ובתוכן חממות מצוינות למידה לתלמידי שכבת ז’ אשר “יצמחו” עמם בכל שנותיהם בחטיבת הביניים.

החממות הללו מדגישות את הערכים הבאים:

בחירה, גמישות בזמן מרחב ותוכן, משמעותיות, רלוונטיות, סקרנות אינטלקטואלית ורגשית. חממות הלמידה ילוו כל תלמיד.ה לאורך השנים בחטיבת הביניים והם יזמנו השתתפות בתהליכי יצירה אישיים וקבוצתיים כמפורט:

שנה א’- שנת מבואות (כיתה ז’) 

שנה ב’- שנת התמחות (כיתה ח’) 

שנה ג’- שנת יצירת פרויקטים (כיתה ט’)