תכנית פיילוט זו נועדה לפתח וליישם את הממשק שבין החינוך הטכנולוגי-מדעי במערכת החינוך לבין החינוך ההנדסי-מדעי באקדמיה, בכדי לאפשר אח”כ דיפוזיה והרחבה לממשקים נוספים בשרשרת החינוך וההשכלה הגבוהה, עד לכדי יישומה בכלל המערכת.

הפיילוט הוא בשיתוף פעולה של הטכניון, משה”ח, צה”ל, בית ברל ומאל”ו. ברשת אורט נבחרו 2 בתי”ס בלבד כשאורט פרדס חנה הוא אחד מהם.

תוצאה רצויה של התכנית היא שתלמידי התיכון ילמדו ויתחנכו בתוכניות לימודים רלבנטיות ומשמעותיות, ובוגריו יהיו הרבה יותר מוכנים לקבלה וללימודים בטכניון ובאקדמיה בכלל, לשירות בצה”ל לתעשייה, לכלכלה ולחברה בישראל.

מרכיבים עיקריים:

  1. גיבוש כישורי המאה ה-21 שנמצאו במחקרים בארץ ובעולם והטמעתם בתוכנית הלימודים תוך זיהוי השלבים ההתפתחותיים- התנהגותיים להקנייתם בבית הספר התיכון ובאקדמיה, ודרכי הערכה ומדידה לבחינת השגתם..
  2. איתור מתודולוגיות הוראה, למידה והתנסות, מקצועות לימוד תחומיים, בין תחומיים ורב תחומיים וסביבות מתאימות להקניית הכישורים הנחוצים, הן בנתיב הטכנולוגי-מדעי  בבית הספר התיכון והן בחינוך ההנדסי באקדמיה.
  3. שילוב הכישורים הנ”ל בכלי מיון וקבלה של מועמדים ללימודי הנדסה ומדעים בטכניון
  4. צה”ל: פיתוח ויישום מערכת מדידה והערכה למתגייסים בהיבטים של כישורי המאה ה- 21 ולכלול אותם בשיקולי שיבוץ המתגייסים בתפקידים ובחילות השונים. יצירה ויישום מערכת הערכת כישורי החיילים בשלבי השחרור והשוואתם לשלבי הגיוס.
  5. איתור והתאמת קורסים אקדמיים לתלמידים במערכת החינוך בנתיב הטכנולוגי -מדעי (המעוניינים ויכולים ללמוד אותם) באופן שיטתי ומערכתי עם מתן קרדיטים לקבלה וללימודי הנדסה ומדעים באקדמיה.

בשלבים הבאים ייבחנו גם תחומים נוספים כמו שילוב מורים באקדמיה ובתעשייה ושילוב אנשי סגל ותעשייה בבתיה”ס, שילוב תלמידים באקדמיה, בתעשייה ובחברה, איתור ופיתוח תכניות חדשניות לקידום מנהיגות וניהול איכותי המשותפים לאנשים מובילים מתאימים במערכת החינוך ובהשכלה הגבוהה.

כל בי”ס בפיילוט בחר מספר מגמות בהן תיושם השיטה וכן מיומנויות וכישורים עליהן יינתן הדגש, מתוך רשימה שגובשה ומתבססת על מחקרים עדכניים (עבודת צוות שיתוף פעולה ושותפות, למידה עצמית/למידה לאורך החיים; פתרון בעיות מורכבות/חשיבה ביקורתית;יזמות/חדשנות/יצירתיות; גמישות מחשבתית ורגשית/כושר הסתגלות/חוסן נפשי; מודעות בין תרבותית/כשירות גלובאלית והכלת השונה;לקיחת אחריות וקבלת החלטות/ מודעות אתית/מוסרית)

בית ספרינו אורט פרדס חנה, בחר במגמות פיזיקה, ביולוגיה, אלקטרוניקה-מחשבים, לפיתוח שלוש מיומנויות שנבחרו להתמקדות והם – עבודת צוות, לימוד עצמי ופתרון בעיות.